ADHD-liitto

MISSIO

ADHD-liitto on valtakunnallinen järjestö, joka edistää adhd-oireisten henkilöiden ja heidän läheistensä hyvinvointia.

VISIO

ADHD-liitto on voimavarakeskeinen edelläkävijä.

TAVOITTEET

1. Keskiössä ihminen – ADHD-liitto edesauttaa adhd-oireisten henkilöiden ja heidän läheistensä hyvinvointia

2. Yhdessä olemme enemmän – ADHD-liitto jäsenyhdistystensä tukena

3. Vaikuttava ja tunnettu ADHD-liitto edelläkävijänä

• ADHD-liitto ry jäsenyhdistyksineen tukee adhd-oireisia henkilöitä sekä heidän läheisiään antamalla ohjausta, tukea ja neuvontaa sekä järjestämällä koulutuksia ja sopeutumisvalmennusta. Liitto on osaltaan pyrkinyt edunvalvonnan ja ajantasaisen tiedon levityksellä lisäämään yhteiskunnan ja päättäjien ymmärrystä adhd-oireisten henkilöiden tukemisen tärkeydestä.

• Henkilöjäsenet liittyvät jäseneksi johonkin ADHD-liiton jäsenyhdistyksistä. Yleensä jäseneksi liitytään alueellisesti lähimpänä toimivaan yhdistykseen. Jotkut yhdistyksistä on valtakunnallisia, kuten Suomen ADHD-Aikuiset ry, jonka jäsenet ovat pääasiassa adhd-oireisia aikuisia ympäri Suomea. Jokainen jäsenyhdistys määrittelee itse jäsenmaksunsa, yleensä se on noin 20 euroa vuodessa.